Forside / Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Ysport.dk er en del af Y-design.dk og Sport Direct Kolding. Ysport er et brand ejet og drevet af Y-design.dk, etableret den 01.09.2015. Ysport.dk drives i overensstemmelse med dansk lovgivning og er registreret med følgende virksomhedsoplysninger:enerelle oplysninger om virksomheden

CVR: 35030115
Adresse: Platinvej 71A, 6000 Kolding
Telefonnummer: +45 7030 2386
E-mail: kontakt@y-design.dk

 

Priser

Alle priser på Ysport er angivet i DKK (Danske kroner) inkl. moms

Priserne er inklusiv de dele og det tryk, som er angivet ved det enkelte produkt.

 

Priser og betaling

Hos Ysport kan du købe alle de kendte mærkevarer, som du kender fra sportsverdenen. Prisen på varen er altid inklusiv moms. Eventuelle fragtomkostninger fremgår ved bestillingen. Når du har gennemført bestillingen, vil du modtage en bestillingsbekræftelse på dit køb pr. e-mail.

For at handle på Ysport skal du være fyldt 18 år og enten have MobilePay eller et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Vi forbeholder os retten til at ændre priser og rabatter med øjeblikkelig virkning, men uanset dette vil din bekræftede pris på allerede bestilte varer selvfølgelig være gældende for din ordre. Vi tager dog forbehold for tekniske fejl (herunder fejl på priser på shoppen), trykfejl og lagerstyringsfejl. Ligeledes tager vi forbehold for prisændringer.

Fragtomkostningerne vil fremgå af ordreoversigten samt ligeledes af den bestillingsbekræftelse, der fremsendes.

Ysport modtager betaling med MobilePay, Dankort/VISA/MasterCard/Maestro/JCB/American Express gennem samarbejde med NETS, der tidligere hed PBS, og som sammen med Ysport sikrer dig et trygt og sikkert køb. Bemærk også, at siden, hvor du angiver dine kortoplysninger, ser anderledes ud end resten af butikken – dette skyldes krav fra PBS, hvilket betyder, at siden er sikker og alle oplysninger krypterede. Din transaktion bliver gennemført i en PCI certificeret betalingsgateway, hvor dine kortinformationer krypteres. Kommunikationen mellem dig og betalingsgateway foregår via den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Bemærk: Det koster ikke ekstragebyr at betale med hverken MobilePay eller betalingskort. Foreninger, virksomheder eller offentlige institutioner kan opnå kredit efter aftale. Hvis betalingsfristen overskrides, beregnes 1,5% i rente pr. påbegyndt måned.

Ved ordreafgivelsen reserveres ordrebeløbet på kundens konto. Ysport trækker først pengene når de sidste varer i ordren er afsendt fra vores lager.
Vi giver mulighed for betaling med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, MasterCard og Visa elektron.
Derudover giver Ysport mulighed for betaling med MobilePay. Hos Ysport tager vi ikke kortgebyrer.
Alle priser inden for EU er som udgangspunkt inkl. Moms.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1.   Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2.   Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder

Udløbsperioder:
MasterCard: 30 dage
Visa/Visa Elektron: 30 dage

 

Fragt og levering

Levering

Ysport sørger for levering med GLS eller Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager. Levering sker til den af kunden oplyste leveringsadresse.

Den normale leveringstid er 2–4 hverdage. For specialfremstillede varer med navn, klublogo eller sponsortryk er leveringstiden typisk 2–5 hverdage. I perioder med høj efterspørgsel eller forsinkelser hos leverandører kan der forekomme yderligere ventetid. Den forventede leveringstid oplyses ved bestilling, og kunden vil blive informeret hurtigst muligt ved eventuelle ændringer. 

Vælg hvor du ønsker at hente din ordre (vælg selv afhentning)

Du kan vælge at hente din ordre på posthuset, i en postbutik eller i en pakkeboks. En pakkeboks fungerer som afhentnings- og afsendelsessted for pakker og kan være integreret i forskellige butikstyper (shop-in-shop-system).

Levering til din arbejdsplads

Du har mulighed for at få ordren leveret til din arbejdsplads. Det er vigtigt, at du sikrer dig, at dette er i overensbestemmelse med din arbejdsplads´politik.

Angiv blot navn og adresse på din arbejdsplads ved bestilling.

Levering til din privatadresse

Din pakke vil blive leveret til din bopæl. Er du ikke hjemme, når pakkeposten kommer, vil du modtage en SMS og/eller en e-mail, der informerer om, at din pakke kan afhentes inden for de næste 7 dage på det oplyste udleveringssted. Ved afhentning på udleveringsstedet skal du medbringe pakkenummeret, som fremgår af din SMS/e-mail, og ID for at få pakken udleveret.

Skulle du glemme at hente din pakke på posthuset, returneres pakken til os efter 2 uger. I sådanne tilfælde pålægges du et gebyr på 50 DKK til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger. Uafhentede varer omfattes ikke af fortrydelsesretten.

 

Fortrydelsesret

Produkter med selvvalgt tryk på (individualiserede produkter) kan ikke byttes eller returneres. Jævnfør Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 4 forsvinder returretten i det øjeblik vi påbegynder trykningen af produktet.

På varer der ikke er individualiserede, gælder der 30 dages fortrydelses-/returret. Dagene tælles fra kunden har modtaget varen. Ved brug af fortrydelsesretten gælder det, at varen skal være i væsentligt samme stand som ved købet – dette inkluderer også emballage og eventuelle “tags” der måtte sidde i tøjet.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Hvis ikke du henter din pakke og den bliver sendt retur til os og du fortryder dit køb, så vil du blive opkrævet 39 kr. fra det beløb der refunderes som er de reelle fragtomkostninger som vi bliver pålagt af fragtfirmaet. Ønsker du pakken fremsendt igen, så skal du også betale for disse eventuelle fragtomkostninger.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger i forbindelse med købet (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). 
Vi tilbagebetaler kun leveringsomkostninger, når det er hele ordren som retuneres.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Købesummen returneres til din konto senest 14 hverdage fra vi har modtaget besked om fortrydelsen. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Når produktet returneres til ysport, bedes du, såfremt det er muligt, vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen for at sikre den hurtigste ekspedition.

 

Vaskeanvisning / Vedligeholdelse af tøj med tryk

Vi anbefaler at følgende vaskeanvisning følges:

·       Vask altid tøjet på vrangen.

·       Vask ikke ved temperaturer over 30 grader.

·       Tør ikke tøjet i tørretumbler.

·       Hæng tøjet op med det samme efter vask og lad det ikke ligge foldet vådt sammen.

·       Benyt ikke skyllemiddel eller andre kraftige produkter.

·       Vær opmærksom på anbefalingerne i selve tøjet.

Hvis ikke vaskeanvisningen følges vil der være øget risiko for, at kvaliteten af trykket og tøjet forringes. Der vil f.eks. være øget risiko for at trykket slides eller løsner sig.

Vi kan derfor ikke stilles til ansvar for forringet kvalitet, hvis vaskeanvisningerne ikke er blevet fulgt.

 

Persondata i forbindelse med køb

I forbindelse med køb hos Ysport indsamler og gemmer vi en række personoplysninger. Vi registrerer de informationer som køber oplyser, hvilket som minimum er:

·       For- og efternavn

·       Adresse

·       E-mail

Disse oplysninger vil ikke blive videregivet til tredjemand. Ønsker du at vi sletter dine persondata fra vores arkiv, så bedes du kontakte os pr. mail angående dette.

Fejl og mangler

Vi tager forbehold for eventuelle fejl i priser mm. på hjemmesiden og i vores katalog. Derudover tager vi forbehold for eventuelt udgåede eller udsolgte varer eller størrelser.

Hvis der skulle opstå fejl eller mangler i forbindelse med en bestilling, så vil kunden blive informeret omkring situationen så hurtigt som muligt.

 

Reklamationsret

Ved køb hos Ysport har du som forbruger 24 måneders reklamationsret, der er lovpligtig i henhold til købeloven. Såfremt du vælger at reklamere over en vare og reklamationen er berettiget, kan du få varen repareret, ombyttet, pengene returneret eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete reklamation. Det er et krav at manglen ved produktet ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd ved produktet.

En reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter manglen ved produktet er opdaget. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du bedes stoppe med benytte produktet når manglen er opdaget, ellers er det ikke muligt at vurdere om reklamationen korrekt. Fortsat brug af defekt produkt kan få betydning for din reklamation.

Ved reklamationssager, bedes du tage kontakt til Ysport på kontakt@ysport.dk eller ringe på 70302386, så sikrer du, at vi kan hjælpe dig på bedst mulige måde..

Du har mulighed for at købe en returlabel direkte af os, som du kan printe og påfører pakken. 
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Når produktet returneres til ysport, bedes du, såfremt det er muligt, vedlægge en kopi af ordrebekræftgelsen for at sikre den hurtigste ekspedition.

Ved reklamation skal varerne sendes til:
Ysport, platinvej 71, 6000 kolding

 

Lovgivning

Forbrugeraftaleloven er gældende for handler foretaget gennem denne hjemmeside.